torsdag 6. juni 2013

Tipp-ex og rettepenn

9 dager til overtagelse av huset. 17 dager til sol og varme. Og jeg er ferdig med alt som heter tentamensretting! Som både norsk-, engelsk- og mattelærer så blir det veldig mye retting rett før vi kan hive av oss de firkanta lærerbrillene og løsne opp den stramme hårknuten i nakken og løpe ut i sommersolen. Jeg tok et skikkelig race tirsdag og onsdag, og rettet 17 norsktentamener på to dager. Det er ny rekord! Så nå vet jeg alt om hva som kommer til å skje i fremtiden, i år 2249 og rundt der. Artig med ungdom som har god fantasi. Så nå kan jeg få vasket av meg alle de røde pennemerkene i panna og komme meg ut av Tipp-Ex-rusen, og nyte de siste skoledagene før ferie, med overnattingstur og andre kosedager. Jeg prøver å fortrenge alle rapportene som skal leveres innen neste fredag...enn så lenge...


Over til det som opptar tankene mine om dagen, når ikke rettskriving og verbbøying suser oppe i topplokket. Nå er plenen vår blitt så fin! Fra å være en eng til å nå være en golfbane. Min flinke SAMBOER har stått på de siste dagene mens jeg har vært asosial med rettebrillene langt nedpå nesa. Han har raket og klippet gress til den store gullmedaljen. Trenger jeg å si at han begynner å bli noe rastløs? :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)