torsdag 21. mars 2013

What a rush!


Som de siste ukene har flydd?! 
Det er tre uker siden jeg hadde vinterferie, og i morgen er det allerede en ny ferie. Det sies i lærerverdenen at det du ikke har vært igjennom før påske av fagstoff kommer du ikke gjennom. Og av den grunn så har de siste ukene vært rimelig hektiske. Prøveretting, utviklingsamtaler og forberedelse/opplesing til timer har vært mitt liv de siste ukene. Så jeg har dårlig samvittighet for hestene mine, min egen kropp og annet sosialt liv. Men, nå er det ferie om ca 30 timer og lysere tider ute, og forhåpentligvis varmere i været snart. 


Jeg gleder meg til tiden som kommer!


Forrige tirsdag ble kneet mitt friskmeldt, så nå er jeg fit for fight igjen! Det er akkurat 5 måneder siden operasjonen, og jeg er fornøyd med hvor langt jeg har kommet på disse månedene. Nå er jeg oppe i omtrent samme omkrets rundt låret som det jeg var før operasjonen, 56 cm, og det var et mål. Siden jeg har trent såpass mye i det siste så  har det andre låret blitt 58 cm i omkrets, så man ser litt forskjell på lårene mine fortsatt, men jeg håper at dette vil jevne seg ut etterhvert. 



En ting til som har gjort livet mitt litt slitsomt de siste ukene er denne kulen jeg har funnet i mitt venstre kne, altså  ikke det jeg opererte. Jeg har fått time til ultralyd, og nå er det 3 uker til jeg skal dit. Jeg hadde en litt kjip tur til legen da jeg skulle sjekke den i starten av februar, og siden dette ikke var min fastlege, så tok jeg en telefon til fastlegen min og fikk han til å lese hva denne andre legen skrev, og utifra hva han kunne lese på henvisningen som ble sendt til radiologisk avdeling og hva jeg fortalte så var han nesten helt sikker på at det er en ganglion, og han var nesten 100% sikker på at det ikke var noe farlig. Så jeg ble ganske beroliget, selv om jeg fortsatt får litt vondt i magen da jeg kjenner på den, eller søker rundt på Google. Google er virkelig ikke min venn i sånne sammenhenger. Jeg fant et bilde på weheartit som passer ekstremt godt i sånne tilfeller. 




Nå får jeg fortsette arbeidet her. Det er fortsatt noen utviklingsamtaler som må forberedes før det er ferie! 
Senere i dag skal jeg trene igjen, og jeg er helt sikker på at det blir smertefullt ettersom jeg fortsatt har et spesielt ganglag etter en hard beinøkt på tirsdag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)