søndag 3. mars 2013

Jeg blir gal - reklameforvirring

Jeg lider av "flink-pike-syndromet" som så mange andre, og prøver så godt jeg kan å spise riktig, behandle huden min bra ved hjelp av trening og vedlikehold. Jeg forsøker å kjøpe gode produkter som skal være bra for meg, både når det gjelder mat og kroppspleie, innenfor rimelighetens og fornuftens grenser. Og reklamens makt har stor påvirkningskraft på meg også.

Men det er jammen meg ikke enkelt!

Jeg logget meg inn på pc'en i dag, og det første som slår i mot meg på Facebook er et bilde av Vita Hjertego' med et stort kryss over. Dette produktet som skal være godt for hjertet, er visst ikke så bra allikevel. Jeg har plukket med meg disse produktene hjem fra butikken jeg, med god samvittighet.
Også klikket jeg meg videre inn på Kvinneguiden, og overskriften som slår i mot meg er " Intimsåpene er ikke så milde som du tror!" WHAT? Jeg trodde vanlig såpe var fy, fy og intimsåpe var "tommel opp!" jeg?
Etter at jeg har lest artikkelen så skjønner jeg jo greia for alt skal gjøre med måte, også vask av intime områder, og denne "dusje flere ganger om dagen-trenden" gjelder også her.
Men, uansett, værsågod; bli gæren!

Dette fenomenet gjelder omtrent alt. Juice og brus uten sukker inneholder kunstig søtningstoffer, grønnsaker er sprøytet med farlige midler(om man ikke kjører økologisk), hudkremer er kreftfremkallende...and so it goes on! 
Så jeg gir herved straks opp. Nå får det bare stå til.
Jeg tar sjansen og lever i nuet.

Carpe Diem

Ha en flott søndagskveld.
Og dere; det er bare 19 dager til påskeferie! ;) 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)