tirsdag 26. mars 2013

Påske del 1!

Jeg er bare noen dager uti påskeferien, og jeg føler at jeg har fått gjort mye allerede.


På lørdag dro vi opp til Norefjell, som kun ligger en times tid unna, og spente på oss langrennsskiene. Vi kunne ikke vært mer heldige med været. Jeg som er en skikkelig frysepinne var veldig skeptisk da vi dro hjemmefra, for der var det kaldt og sur vind. Men da vi kom opp på fjellet så stekte solen, og vi kjente vinden kun som en frisk bris i kinnene. Jeg er ikke den som har gått mest på ski i mitt liv, og det er synd, for det er jo så fint, særlig på slike dager. Og jeg skjønner absolutt det med at nordmenn er født med ski på beina, for dæven så mange som poppet frem fra alle kroker og kriker med ski på. 


Det frister til gjentagelse. Og det var så deilig å slippe seg litt løs igjen etter å ha holdt igjen i halvannet år. Deilig å stå på toppen av en bakke, for og så slippe seg utfor og kjenne suget i magen. Var litt skeptisk i de første bakkene, men når jeg kjente at jeg ikke hadde glemt kunsten, så var det bare gøy. 



Og det nest beste med en skitur er når man kommer hjem, og kan være stolt over egen innsats. Den beste følelsen er å være skikkelig "godsliten"! 
Må samtidig skryte litt av Kari Traa-superundertøyet mitt. Virkelig herlig å ha på altså, og så "fresht" som det er! 



I går så oppholdt jeg meg på kjøkkenet store deler av dagen fordi jeg lagde vårruller for første gang. Og det gikk meget bra, så nå trenger jeg ikke å mase på de thailandske damene på bygda lengre når jeg får lyst på vårruller. Men det var ikke akkurat gjort i en fei. Jeg begynte i elleve tiden, og hadde fritert ferdig den siste i rundt halv tre. Endte opp med 38 vårruller, så nå har vi mat en stund fremover :) 




Nå sitter jeg her og er ikke helt sikker på hva resten av dagen vil bringe. Kunne godt tenkt meg å ta en tur nedover til Gulskogensenteret, for jeg har fortsatt et gavekort jeg "må" få brukt opp. 
Får høre med min bedre halvdel, som ikke har ferie ennå stakkars og er ferdig på jobb om en drøy time. 

Ha en flott dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)