tirsdag 5. februar 2013

Tidenes verste legetime!

Jeg var hos legen i dag på grunn av den klumpen i kneet mitt. Og så skuffa jeg ble.
Jeg var hos en annen lege enn min faste, siden jeg fikk "presset" meg inn da jeg har litt i overkant angst for kuler og kreft. Og for en dame! Legebesøket startet med et slapt håndtrykk, og allerede da lyste varsellampene.

Og da jeg satte med ned så viste hun meg bare et tegn som jeg fort skjønte at betydde at jeg skulle ta av meg buksa. Så begynte kjenningen på det slitne kneet mitt, som er overbefølt i løpet av de siste dagene. Har vel aldri tatt så mye på mitt eget kne noen gang! Og første kommentaren fra legen var: "Det er kneet ditt du kjenner, eller en fornemmelse!" Det endte med at jeg la fingrene hennes oppå kulen, og da kunne hun kjenne klumpekulen. Og jeg satt bare og håpet på at hun skulle si at dette ikke var noe annet enn en fettkul eller noe. Men, nei da, legen kunne ikke fortelle hva det var. Så da ble det henvisning til enten ultralyd eller røntgen(legen sa begge deler). Jeg fikk ut av henne at hun trodde at det var en cyste, og det er jo i og for seg betryggende. Hun skrev i henvisningen at jeg har en myk utposning på kneleddet, eller noe i den duren. Det var nesten så jeg ikke turte å kikke på henvisningen mens hun skrev, for dama var rimelig streng.

Men i faget "å berolige redde pasienter" har denne legen fått stryk, for jeg har aldri vært borti et så lite sympatisk og medfølende menneske noen gang. Hun ville ikke høre på meg, og avbrøt meg når jeg prøvde å si noe eller spørre om noe.

Så nå sitter jeg her, litt mer rolig enn tidligere i dag, men det er mest på grunn av en snill fysioterapeut som beroliget meg etter legetimen. Han har kjent på kulen, og kan ikke skjønne at den skal være noe skummel. 
Håper for all del at dette kun er en bagatell - eller noe slitasje av noe slag. For det regner jeg nesten med, etter mange år med knall og fall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)