søndag 10. februar 2013

Tiden går fort når man er bonde på heltid

Siden mine foreldre er på tur til varmere strøk, så har jeg flyttet hjem for en uke og styrer skuta her. Og jeg skal si dere at dagene går unna! 

Her er det fire hester som krever sitt, en hund som ikke er kjempeglad i å være aleine og en drøss av katter med ekstrem apetitt. Så jeg har nok å henge fingrene i. Heldigvis så er min kjære her også, og han begynner å bli en flink "stallgutt". 
Det er fortsatt 3 dager igjen av bondetilværelsen, og jeg må innrømme at det skal bli godt å tenke litt på meg selv igjen, for sånn som jeg ser ut! Ullsokker, joggebukse og fleecegenser fra morgen til kveld. Har holdt meg unna blogger de siste dagene, rett og slett fordi jeg hadde kommet til og fått en nedtur i forhold til hvordan alle de flotte damene ser ut i forhold til "bondetøsa" i joggebukse. 


Noen ganger så blir jeg litt "lei" av alle disse flotte bloggerne som ser smashing uansett om det er søndag eller mandag, eller om de ikke har sovet på to døgn eller har mensen. Hvor er de realistiske bloggerne, som kjøper sjampoen sin på Coop og som ikke har sminkebag med en verdi på 20.000 kr?  
Er det slik at alle bloggere drikker selvpresset energijuice? Og ikke har et snev av lyst på sjokolade på en vanlig tirsdag? 



Innimellom så tenker jeg som så at jeg ikke kvalifiserer meg som blogger, fordi:


  • jeg klarer ikke å finne "min" stil. Kan gå i stilige, svarte klær med høyhelte sko en dag, og jeans og collegegenser dagen etterpå. 
  • jeg klarer ikke å sminke meg, og ender alltid opp med å dra på jobben med kun litt maskara på. 
  • jeg har et konstant godteribehov, og sprekker gjerne flere ganger i løpet av uken. 
  • jeg tar meg absolutt ikke ut på bilder, og tenker innimellom: "er jeg virkelig så fæl?"
  • jeg har en ganske så kjedelig hverdag, som jeg tviler på at så mange syns er spennende(hvor spennende kan det å gjøre rent hos hestene være?)
Grunnen til at jeg begynte å blogge var jo på grunn av kneet mitt, så jeg kan jo alltids si litt om det. 
Hverdagen går som regel som før jeg ble skadet, og jeg tenker lite over kneet. Greier fortsatt ikke å få til overstrekken, og irriterer meg over det. Kan fort glemme at det kun er 3,5 mnd siden operasjonen, og skulle gjerne ønske at tiden hadde gått fortere. Innimellom strekker jeg tilfeldigvis beinet helt ut, og da skvetter jeg så jeg hyler ut, selv om det ikke er spesielt vond. Når det gjelder trening så er jeg oppe i 100 kg på leggpress og det er jeg fornøyd med. Gjør mange øvelser som trener støttemuskulaturen rundt kneet, som utfall på bosuball, knebøy på balanseputer og trening med stor ball. Har også fått noen tips om hinking, så det må prøves ut etterhvert. 

Nei, jeg får pakke sammen og komme meg ut på ridetur. Blir en kort tur i nysnøen, tenker jeg.
Ha en fortsatt fin søndag! 

Har jeg ikke verdens søteste lille ponni? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)