mandag 28. januar 2013

Selvskryt og litt angst

Innimellom så må det være lov til å skryte litt av seg selv. Og jeg føler at jeg kan det nå.

Forrige tirsdag meldte jeg og min kjære oss inn på et treningssenter i nærheten, som jeg skrev tidligere, og nå er jeg oppe i tre treningsøkter i uka. Jeg veit, kanskje ikke så voldsomt stort i forhold til mange som blogger om trening, men for meg så er det ganske så bra. I tillegg til dette så prøver vi å få inn ihvertfall en gåtur ute. Det blir sikkert mer ettersom våren gjør sitt inntog. 

Kneet mitt gjør ingenting av denne "voldsomme" økningen av trening. Det er kanskje litt mer stivt enn før, men det tar jeg som et tegn på at jeg bruker kneet mer enn tidligere. 
I forrige uke begynte jeg med en øvelse hos fysio'n som gikk ut på å hoppe på en bosuball med et bein, og holde balansen. Dette røsket og reiv godt inne i kneet, og det var mange muskler som våknet fra dvale. Moro at ting går fremover igjen :) 

Ironisk nok så skal jeg til legen i neste uke på grunn av det andre kneet. Dette vil ingen ende ta. 
Jeg har oppdaget en relativt stor klump rett nedenfor kneet, på innsiden, akkurat det hvor leggen er på sitt tynneste(ihvertfall min legg). Den en glatt og "sklir" rundt, og etter MYE googling så tror jeg at det er en cyste eller en fettkul. Men, jeg har angst for kuler og kreft, så jeg har fått mast meg til en legetime om en uke.(Fikk først time om en måned, men innen den tid så hadde jeg nok møtt veggen!)
Kulen er ikke vond, og jeg har sikkert hatt den der lenge, men nå klarer jeg ikke å la vær og pelle på den. 

Er det noen av dere som har hatt en lignende kul? Eller er like så nervøs når det gjelder kreft og kuler? 

Fant forresten dette bildet på nettet, og syns det var litt morsomt:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)