lørdag 26. januar 2013

Hopprenn - for idrettsinteresserte eller for overdreven fyll?

Jeg kom nettopp hjem fra årets høydepunkt her i distriktet, nemlig skiflygingen. Dette var første gangen jeg har vært på hopprenn, og forventningene var jo ganske store. Jeg er et overdrevent konkurransemenneske og er glad i all sport. 

Men, jeg ble skuffa..

Greit nok at dette er en folkefest, like mye som en konkurranse, men så mye ufordragelige folk!! 
Jeg ble stående midt inne i en os av fylleånde, Baileysdunst fra varme "kaffikopper" og sigarettrøyk rett opp i trynet. Må jeg bare få minne om at dette var klokka 16 og på en offentlig plass? 
Og det hjelper ikke noe særlig at jeg misliker fulle folk meget sterkt. Det er helt greit for meg at folk drikker, men det må gå an å gjøre det på plasser hvor dette er meningen, og ikke på et sportsarrangement? 
Og jeg vil jo si at hopprenn går under kategorien familiearrangement, særlig da det foregikk midt på dagen. Barn må få slippe uberegnelige, høylytte fyllefjaser som er mest interessert i å sørge for at ALLE skal legge merke til dem. 
Jeg blir så flau på andre folks vegne.
Kall meg gjerne prippen, men slik oppførsel passer best på "lukkede" plasser hvor alle er der for samme grunn. 
Det ødela ihvertfall min opplevelse av et hopprenn. Særlig da en full mann trodde han skulle være kul og "spanket"(i mangel på et bedre ord) meg med flagget sitt, hardt over baksiden av låret mitt. Det var nesten så jeg snudde meg, og klappa te'n! 
Om jeg noen gang skal på hopprenn igjen så blir det på søndag, da jeg håper at alle fyllefjasene henger over bøtta og roper på "æljen"!

Men, jeg må jo få med det at jeg syns det er fascinerende med skiflyging, selv om de lengste hoppene uteble i dag. Jeg har gått opp trappene i monsterbakken, og det er virkelig bratt der. Så all respekt til de som setter utfor der på ski. 

Jeg måtte jo så klart ta et obligatorisk bilde da jeg stod der


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)