onsdag 31. oktober 2012

Kirkens Bymisjon




Glede....

....kan være et blytungt ord. Fordi den kan virke fjern. Eller utenpåklistra. Eller forbeholdt noen andre. Et annet sted. En annen gang. 
Men kanskje gleden likevel ligger nærmere? Overraskende mye nærmere. Kanskje er den unnselig og lett-på-tå. Kanskje gjemmer den seg, eller dukker uventet opp, i ørsmå øyeblikk. I møter, blikk, små ord og hendelser i en hverdag som ellers er temmelig bratt. 
Som over en tallerken mat sammen med andre - når du er sulten og klar for å ikke være så aleine. 
Kanskje du vil være med å spre den? Med en håndsrekning. Eller med noen tastetrykk på mobilen... når du sender GLEDE til 2490, og vips har bidratt med to måltider gjennom Kirkens Bymisjons arbeid. 
Skrevet av Sturla J. Stålsett






Jeg har i mange år følt at julen har vært overfladisk og at den ikke har gitt meg så mye. Ikke har jeg barn og er dessverre ikke et barn selv lengre(selv om jeg skulle ønske det, bare i julen). Så i år så har jeg bestemt meg for å hjelpe personer som ikke har det så bra, og jeg syns Kirkens Bymisjon gjør et flott arbeid for mennesker i gate- og rusmiljøet. Derfor har jeg støttet disse med to middager ved å sende GLEDE til 2490! Kjempeenkelt, og man føler seg så bra etterpå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)