onsdag 17. april 2013

Endelig!

Endelig så kan jeg legge vekk alle bekymringene mine angående den "kulen" jeg har under kneet. Jeg var på ultralyd på mandag, og legen/radiologen kunne ikke finne noen ting. Noe som jeg syns er litt rart i og med at man kan kjenne tydelig at det er noe der, og det gjorde hun også, men på ultralyden så var alle strukturer(som hun så fint kalte det) helt normale. Det var ingen kuler å se noen steder. Hun kjente på begge knærne mine for å sammenligne, og det kan virke som om den ene senen er litt tykkere på det benet, enn på det andre, så det kan rett og slett være en slags betennelse på senen. Dette kunne komme av måten jeg går på, noe som kan stemme da jeg overpronerer, da særlig på det ene benet. 

Så det jeg kjenner er nok noe så simpelt som senefestet. 

Jeg føler meg litt dum som har vært så redd nå i tre måneder. Jeg har kjent, klemt og ikke minst saumfart internett for all informasjon angående knær. Og Google er virkelig skummelt. Om man søker på føflekk så kommer det opp føflekkkreft, om man søker på lunge så kommer det opp lungekreft, om man søker på bryst så kommer det opp brystkreft og så videre.. Og kuler og andre symptomer kan være så uendelig mye mer enn kreft. 

Men, på en annen side så er det viktig å gå til legen om man kjenner noe som man ikke har kjent før, for som legen sa; Det er bedre å sjekke en gang for mye, enn en gang for lite.. 

Så nå er jeg selvfølgelig veldig lettet, og utslitt! 
Jeg har ikke tenkt så mye på dette bevisst i de siste ukene, men tankene har nok ligget og kvernet i bakhodet på meg, for på mandagskvelden så gikk lufta helt ut av meg, og jeg har sovet som en stein de to siste nettene. 

Nå er det bare å se fremover mot sommer og ferie om ca 9 uker! :):) 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)