tirsdag 26. februar 2013

En latterlig bra tur i Oslo

Fra fredag til lørdag så dro bøndene til storbyen for å se hva hovedstaden hadde å tilby.

Jeg bor bare en times tid unna Oslo, men var vel 11-12 år før jeg var i Oslo for første gang. Jeg tror at første gang jeg var i selve sentrum var da jeg var på Backstreet Boys konsert. Wow, det var stort,det!!

På fredag dro vi altså innover med det mål å finne hotellet vi skulle bo på, og min kjære var svett i hendene allerede da han kom og hentet meg etter jobb. Og jeg takker det amerikanske militæret for at de fant opp GPS'n i 1973, for ved hjelp av den så kom vi rett på, uten å havne på trikkeskinnene eller midt i gågata på Karl Johan.

For å gjøre dette i skikkelig "blogg-style" så må jeg vel vurdere besøket på en skikkelig måte.

Hotellet


Jeg er en kontrollfreak av rang, og det gjelder særlig når jeg skal på tur. Jeg brukte flere kvelder på å finne et hotell, som vi skulle tilbringe en natt på.

Vi endte opp på Thon Hotel Cecil like ved Stortinget.
Vi ble møtt av en svært hyggelig mann i resepsjonen, som tilogmed husket at han hadde snakket med min kjære dagen før, i forbindelse med forhåndsbestilling av parkeringsplass. For vi er da så prektige at vi bestilte parkering på forhånd. Hotellet hadde en egen parkeringskjeller, med innkjøring rett ved siden av inngangen til hotellet. Veldig kjekt!
Vi fikk rom i 6.etasje, og det var et vanlig standard rom. Grei plass, god seng og stille. Noe mer enn det forlanger vi ikke.
Frokosten inneholdt også et godt utvalg med forskjellig mat, og jeg tror det aller fleste kan finne noe de liker der. Jeg er ikke noe frokostmenneske, selv ikke når jeg er på hotell, så frokosten er ikke så viktig for meg.



Nydelig mat

Vi kikket på mange restauranter før vi dro innover, og endte opp med å bestille bord på Big Horn på Aker Brygge. Jeg er ikke spesielt glad i biff, og tenkte som så at om jeg skal få servert skikkelig god biff, så må det bli der.

Jeg bestilte bord via nettet, og dette var kjekt for ei med telefonskrekk. 

Og besøket var svært positivt. Hyggelige servitører, romslig lokale og ikke minst; NYDELIG MAT! 
Jeg er tydeligvis ikke en dreven blogger, for jeg tok ikke bilde av maten, MEN desserten derimot, den er foreviget og så slik ut:


YUMMI!

Og biffen var absolutt godkjent! 

Kveldens absolutte høydepunkt!


Jeg DIGGER Dagfinn Lyngbø!
Og målet for denne Osloturen var en "helaften" med denne fantastiske mannen. Stedet var Latter på Aker Brygge og showet var "Stereo". 


Og jeg storkoste meg fra start til slutt, og det kunne gjerne vart mye lengre! 

Karakter: 6. 

Dette bilde er tatt før showet begynte, bare for å få sagt det(i og med at det ikke var lov å ta bilde under showet)

Resten av turen

På lørdagen så hadde vi flere ting vi skulle innom, så vi begynte tidlig, med GPS'n på frontruta. 

Først dro vi til Mathallen, og jeg vet ihvertfall hvor julegavene skal handles i år! 
Så mye lekkert, og fancy. Jeg følte meg kanskje ikke helt hjemme, men absolutt stas og ha vært der :) 
Jeg er jo veldig glad i å lage mat, og er midt i Masterchef Norge på Viaplay, og skulle gjerne ønske å lære meg å bruke litt mer eksklusive råvarer. Det er lett å bli inspirert av slike serier. 

Vi endte til slutt opp på Bjerke Travbane, hvor det var V75-kjøring. Vi prøvde oss på å bli millionærer(igjen!), men endte(som vanlig) opp med å tape penger. Men, jeg koser meg alltid på banen, så det gjør ikke så mye at vi ikke kunne ta med oss storpotten hjem. 





















Det er så koselig å dra på slike turer innimellom, og man trenger absolutt ikke å dra langt for å føle seg som turister! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)