mandag 10. desember 2012

Tentamensrettemodus

I disse førjulstider så er det ikke bare-bare å være ungdomsskolelærer. Jeg er sikker på at jeg kunne jobbet døgnet rundt akkurat nå. Så nå skjønner jeg hvorfor vi kan kalle deler av sommeren vår for avspasering. 
Og så vanskelig det er å rette tentamener, særlig norsk. Jeg vil jo at vurderingene og karakterene skal bli så "riktige" som mulig. Jeg har sittet i kveld med en bunke "stiler" og bruker i gjennomsnitt 45 minutter per besvarelse! Da går kvelden fort. Plutselig så var klokka 21:30, og da har jeg sittet siden klokka 17:30. 
Men, selv om det er mye å gjøre i perioder så ville jeg ikke jobbet i en vanlig kontorjobb 8-16, det hadde blitt for kjedelig :) 

Nå har jeg lagt bort rettebunken for ikveld, og skal straks stupe til sengs for å være klar for en ny arbeidsdag og julegaveshopping med mamma i morgen :) 

- Linn Merethe - 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)