mandag 5. november 2012

Første time hos fysioterapeut

I dag har jeg startet med opptrening for fullt igjen, og jeg ser frem til en tid med mye trening fremover. Jeg var i veldig god form både kondisjon- og styrkemessig før operasjonen, og jeg merker at kroppen har forfalt litt, selv om det kun har gått 3 uker. Merker det mest på lårene mine, for jeg har alltid hatt kraftige lår og etter et halvt år med hard beintrening så ble de ganske så voldsomme på slutten, mens nå så har det opererte benet blitt kjempesmalt, nesten litt komisk i forhold til det andre.

Helt klar for trening! Deilig å få på seg treningstightsen igjen :) 

Selve fysiotimen gikk mest med til tøying og bøying. Litt for at fysioterapeuten skulle "kartlegge" hvor langt jeg var kommet, og litt for å få meg til å skjønne at det ikke er noen skruer som plutselig popper ut av kneet mitt og at det tåler litt belastning. Så brukte han endel tid på å massere rundt sårene, spesielt det største. Dette er for å unngå at det danner seg alt for mye arrvev, noe som vil gjøre huden stram og ekkel i ettertid. Han ga også leggen min en skikkelig omgang, da denne har vært skikkelig vond til tider. Fikk løst opp noen ganske så stive muskler der, det merker jeg ikveld for den er så og si bra igjen.

Jeg er veldig fornøyd med at jeg klarte å bøye kneet mer enn 90 grader, da kravet etter 6 uker er 60 grader. Også klarte jeg å sykle!! Høres kanskje fjernt ut å være så fornøyd med å klare noe som en lærte seg for 20 år siden, men det var en herlig følelse å klare og tråkke helt rundt, ikke bare halvveis.
Så nå har jeg neste time på onsdag, og da håper jeg at vi kan begynne å trene litt på ordentlig igjen.

Det er så deilig å være "mobil" igjen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)