onsdag 15. mai 2013

Jeg flyr fortsatt

Jeg har ikke landet helt ennå etter vi fikk beskjed om at huset er vårt. Jeg sier til meg selv sikkert 20 ganger om dagen at "vi har kjøpt hus", og jeg får en god følelse i magen hver gang. Passer også på å minne mine foreldre og min kjære på det samme.
Jeg oppholder meg mye foran pc'en på kveldene nå, og kikker på alt fra IKEA til gulv og veggplater. Prøver også å finne gode inspirasjonsblogger som jeg kan fordype meg i, og følge videre. Jeg føler imidlertid at de fleste bloggene jeg ramler borti omhandler en shabby chick/hvit stil, og denne stilen er ikke helt oss. To blogger som jeg føler meg "hjemme" i er Tomines Hjem og Villa Paprika. Jeg liker den litt glamorøse stilen med rene linjer og farger, er ikke alt for fan av blonder, gamle møbler og blomstermønster. 
Når det gjelder kjøkkenet så er vi i full gang med å tenke, planlegge og "tegne" på IKEA's tegneprogram. For vi går for kjøkken fra IKEA. Det er mange meninger om kjøkkenene der ifra, men vi velger å tro at det fungerer helt flott for oss. Vi kommer til å gå for hvitt høyglanskjøkken, med masse fancy og kjekke løsninger hva gjelder oppbevaring, perfekt for en som må ha system i sakene. 


Bildene er fra Ikea.no
Vi har vært en tur til Drammen nå i ettermiddag, og kikket litt.Vi havnet på en butikk som het Fix Bolig, hvor vi fant noe som heter Fibo-Tresbo kitchen boards. Dette er plater som kan brukes istedenfor fliser mellom for eksempel benk og overskap De tåler vann og søl fra matlaging. Min kjære har dette i leiligheten sin nå, og de ser ut som fliser, bare at det er mye enklere å sette opp på egen hånd. Vi fant en type som vi likte veldig godt. Jeg syns ikke mønsteret kommer veldig godt frem på dette bildet, men det er uansett veldig stilig. 

Bildet er fra byggmakker.no 
Nå skal jeg prøve å legge bort pc'en her, og nyte følelsen av at det er langhelg! Jeg avspaserer i morgen, og har da fri helt til tirsdag. Flotters! ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på om dere legger igjen en kommentar :)